Behov for boliger til flyktninger

Dør med nøkkelknippe - Klikk for stort bilde

Færder kommune har imøtekommet IMDis anmodning for 2024 og sagt ja til å bosette totalt 110 flyktninger inkludert 8 enslige mindreårige. Vi er i gang med bosettingen, og dette etter stor hjelp fra kommunens innbyggere. Kommunen trenger tilgang på private boliger i alle størrelser gjennom hele året. Har du bolig til utleie, ta kontakt enten via registreringsskjema eller ring direkte til kontaktpersoner oppgitt nedenfor.

Anmodningene vil komme i løpet av hele 2024. Behovet vil derfor være kontinuerlig. Kommunen har ikke oversikt over, eller påvirkning på hvem den blir anmodet om å bosette.

Registrering av bolig

Dersom du ønsker å leie ut bolig, vennligst fyll ut skjema, og vi tar kontakt med deg.

Registrer bolig

Veiledning for privatpersoner ved utleie av bolig

For å gjøre det enklere for privatpersoner å leie ut bolig har Direktoratet for byggkvalitet (DiBK), Husleietvistutvalget (HTU) og Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD) lansert en nettside med oversikt over hvordan du går frem ved utleie av bolig:

Boligdugnaden.no

Ta gjerne kontakt for mer informasjon dersom du er interessert i utleie:
Aili Samuelsen, tlf. 91 56 42 97 eller Siv Lysne Grove, tlf. 93 00 98 45.