Du kan melde deg på ved å fylle ut påmeldingsskjemaet.
Påmeldingsskjema
Når og hvor er AuLan 2025?
AuLan avholdes 28.–30. november 2025 på Fritidssenter Færder, i aulaen på Teigar ungdomsskole. Vi åpner dørene for deltakerne fredag kl. 18:00 og stenger søndag kl. 12:00. Som deltaker får du din egen sitteplass med alt du trenger for å koble opp ditt oppsett – strøm, nettverk og mer. Deltaker stiller med eget utstyr (PC eller konsoll). Hvis du ikke har dette tilgjengelig hjemme, har Fritid Færder utstyr til utlån under ansvar.
Inkludering og deltakelse
Hos AuLan ønsker vi at alle skal føle seg velkommen. Gaming Crew har uttalt at mangfold og inkludering skal være et hovedfokus. Det betyr at vi har et eget jenteutvalg som jobber for å gjøre det bedre for jenter og ikke-binære å delta. Vi prøver så langt det går å tilrettelegge for ulike behov, både fysiske og psykiske. Vi har utstyr til utlån for de som ikke har egen konsoll eller gaming-PC hjemme. Vi serverer gratis mat og drikke under hele arrangementet. Vi har mange trygge voksne til stede.
Mat og drikke
Mat og drikke er viktig på LAN. På AuLan serveres gratis mat hele helgen – du skal ikke trenge å kjøpe noe om du ikke ønsker. Det serveres middag fredag og lørdag, samt brødmat, toast og frukt gjennom hele arrangementet. I tillegg vil det være en enkel kiosk der deltakerne får utdelt gratis bonger som kan brukes. Kiosken drives uten fortjeneste. Har du spesielle mathensyn, anbefales det å ta med egen mat utover middagene hvor vi vil forsøke å møte behov.
Overnatting
Det legges til rette for overnatting på Teigar ungdomsskole gjennom hele arrangementet. Du må selv ta med det du trenger for å sove – madrass, sovepose, pute og lignende. Vi anbefaler alle å få nok søvn i løpet av helgen, enten du sover på skolen eller hjemme.
Oppsett
På LAN-et stiller vi med følgende: bord, strømpad/forgreiner, nettverkskabel, stol og oppsett for de som trenger utlånsutstyr.
Skal du ha med eget oppsett, er det lurt å huske: PC/konsoll, tastatur og mus/kontroller, skjerm, headset, skift av klær og hygieneprodukter som tannbørste, tannkrem og deodorant. Du kan også ta med egen kontor- eller gamingstol hvis du ikke ønsker å sitte på skolestol.
Konkurranser
Gjennom helgen blir det flere konkurranser og showmatcher på storskjerm – både for erfarne og nybegynnere. Det blir fine premier og morsomme aktiviteter hele helgen. Mer informasjon om konkurranser og premier kommer senere.
Teknisk assistanse
Det vil være ungdom og voksne med god teknisk kompetanse til stede under hele arrangementet. De er klare til å hjelpe deg dersom du får problemer med oppsett, nettverk eller utstyr.
Regler for AuLan 2025
- Vanlige regler for Fritid Færders arrangementer gjelder.
- Vær snill og inkluderende mot andre.
- Respekter de ansvarlige på arrangementet.
- Arrangementet er 100 % rusfritt.
- Vi forbeholder oss retten til å gjennomgå bager og utstyr som tas med inn.
- Lokalene er åpne for deltakere og de som jobber i forbindelse med arrangementet. Foreldre og foresatte er velkommen på besøk.
- Alle som oppholder seg i lokalene må registreres med navn og telefonnummer.
- Kun angitte innganger skal brukes, vanligvis hovedinngangen.
Spill, innhold og aldersanbefalinger
I Norge finnes det ingen lovbestemte aldersgrenser for spill. Vi har ikke mulighet til å regulere hva deltakerne spiller på LAN-et, og vil heller ikke forsøke å gjøre det. Ansvaret ligger derfor hos foresatte for å sette grenser for hva din ungdom kan spille. Dersom du ønsker å diskutere dette, ta gjerne kontakt med Linus.
Tilstedeværende samarbeidspartnere
Vi er stolte av å ha med oss flere samarbeidspartnere som bidrar til å gjøre AuLan enda bedre:
- Politiets nettpatrulje vil være innom deler av arrangementet for å bidra til trygghet og gode samtaler.
- Retromessa deltar hele helgen med både mannskap, konkurranser og et eget retrospillområde. Kanskje du som voksen også har lyst til å stikke innom og ta en runde med oss på lørdag?
- TønsbergGG (TBGG), en digital møteplass for ungdom på Discord, vil være til stede under deler av arrangementet.
Dette er en stor satsing, og vi trenger frivillige til vakthold, kiosk, teknisk støtte, rigging, sosialt arbeid og mer. Vi oppfordrer spesielt foreldre og foresatte til å bidra noen timer i løpet av helgen.
Ta kontakt med Linus Aune ved spørsmål: