Mulige løsninger på feilmeldinger om IST Direkte.
Det er flere som har gitt tilbakemeldinger om problemer med innlogging i IST Direkte. AMS har laget sak på de ulike problemene og har kommet med noen mulige løsninger på kort sikt:
- Gjennomfør ny innlogging gjennom ID-porten (BankID på mobil etc.) på datamaskin (IKKE mobil enhet) etter oppskrift lagt ut på hjemmesiden vår
- Slett logg i benyttet nettleser med adresser tilknyttet direktesfo.no og gjennomfør innlogging gjennom iD-porten på nytt (gjelder både datamaskin og mobil enhet) etter oppskrift lagt ut på hjemmesiden vår
- Slett logg i alle benyttede nettlesere både på datamskin og mobil enhet. Gjennomfør så en ny innlogging gjennom ID-porten på datamaskin (IKKE mobil enhet) etter oppskrift lagt ut på hjemmesiden vår
Etter vellykket innlogging gjennom ID-porten kan brukernavn og passord endres ved å skrolle nederst under fanen "Barnet". Forsøk deretter innlogging på ulike enheter.
Det jobbes med å rette opp feil slik at alle får tilgang og enkel brukervennlighet i systemet.
Mvh. Espen Næss Lund.