Overgang til nytt system

Brattås SFO går over til et nytt system for kommunikasjon, registrering og oppholdsplaner/timeplaner.

Brattås SFO går over til et nytt system for kommunikasjon, registrering og oppholdsplaner/timeplaner fom. tirsdag 19.04. Det nye systemet for foresatte heter IST Home. Dette vil være app-basert, og alle skal allerede være overført til det nye systemet. Dere har derfor nå mulighet til å registrere dere og få oversikt over funksjoner i appen slik at alt er klart til overgang etter påske.

Vi vil benytte IST Direkte parallelt i en overgang, men håper at alle får igangsatt bruken så raskt som mulig slik at overgangsperioden blir så kort som mulig.

Det er IST som er leverandør av systemet slik at utseende og funksjon vil være gjenkjennbart fra tidligere.

Det er opprettet en ny side på SFO-sidene til Brattås med info rundt overgangen:

IST Home er skolens nye kommunikasjonsverktøy mellom SFO og foresatte. Appen vil være en felles løsning for SFO, skole og kommunale barnehage i Færder kommune f.o.m. 01.08.2022, men settes i gang på ulike tidspunkter i løpet av våren. Veiledning for bruk finner du nederst i artikkelen.

Appen bruker ID-porten for pålogging/verifisering, men det vil bli muligheter for biometrisk pålogging (faceID eller fingeravtrykk) i løpet av våren. Leverandøren jobber med videre utvikling av appen og det vil komme nye oppdateringer og forbedringer.

Oppholdsplaner og avtaler som fra tidligere er lagt inn i IST Direkte er overført til IST Home. Vi oppfordrer dere til å kontrollere dette når dere tar i bruk appen. Appen er under utvikling og det vil komme oppdateringer blant annet på biometrisk pålogging som nevnt over.

Et tips for å registrere personer som kan hente barnet:

1. Legg inn fullt navn under "Fornavn"2. Legg inn telefonnummer under "Etternavn" (et separat felt for telefonnummer vil komme senere)

Hva skal appen brukes til?

• Melde fravær (f.eks. sykdom).

• Melde planlagt fri (f.eks. ferie).

• Registrere oppholdsplan(er).

• Påmelding til ferieperioder (vinterferie/høstferie).

• Angi hvordan barnet hentes.

• Legge inn hvem som kan hente og deres relasjon.

• Sende og motta chat-meldinger.

• Lese meldinger fra SFO:

• Informasjon.

• Daglige/ukentlige oppdateringer.

• Viktige datoer.

Veiledning for oppsett og bruk av appen finner du her

Appen lastes ned via App Store eller Google Play.