Åpning av klatrepark på Torød skole

FAU på Torød skole inviterte til åpning av den nye klatrepark på skolen torsdag 31. august. Parken har lenge vært et ønske fra elevene på Torød skole og står nå ferdig - etter initiativ og arbeid fra FAU. Parken er finansiert med penger fra stiftelser, tippemidler og en god arbeidsinnsats fra utedrift i kommunen.

Åpning av klatrepark på Torød skole. Fra venste: ordfører Jon Sanness Andersen, Beatrice Ek (Kompan), Knut Herbjørnrød (utedrift), Trude Iversen (FAU Torød skole) og Annette R. Schømer (rektor Torød skole). Foto. - Klikk for stort bildeÅpning av klatrepark på Torød skole. Fra venstre: ordfører Jon Sanness Andersen, Beatrice Ek (Kompan), Knut Herbjørnrød (utedrift), Trude Iversen (FAU Torød skole) og Annette R. Schømer (rektor Torød skole).

Et bidrag til nærmiljøet

Målet er at parken vil være til glede og skape aktivitet for elevene på Torød skole, men også for alle barn i nærområdet i helger og kvelder. På den måten ønsker vi parken er med på å bidra til økt bruk av området rundt skolen også utover skoletid, og være et fint bidrag til nærmiljøet på Torød.

Ordføreren takket FAU

Til stede på åpningen var elever, lærere, rektor, representant fra utedrift i kommunen, representant fra selskapet som har bygget parken, og ordfører Jon Sanness Andersen. Sanness Andersen var imponert over parken og det FAU hadde fått til.

Det er utrolig fint at FAU har tatt initiativ til denne parken. Det å skape plasser hvor barn og unge er i aktivitet er utrolig viktig. Folkehelse og det å tilrettelegge for bevegelse og lek er noe av det aller viktigste vi må gjøre i årene som kommer, sa Sanness Andersen i sin tale under åpningen.

Bilder av klatreparken

Anlegg for idrett og fysisk aktivitet i kommunen