Behov for boliger til flyktninger

Dør med nøkkelknippe - Klikk for stort bilde

Færder kommune har imøtekommet IMDis anmodning for 2024 og sagt ja til å bosette totalt 110 flyktninger, inkludert 8 enslige mindreårige. Vi er i gang med bosettingen, og dette etter stor hjelp fra kommunens innbyggere. Akkurat nå er det et økt behov for boliger med ett soverom. Har du bolig til utleie, ta kontakt enten via registreringsskjema eller ring direkte til kontaktpersoner oppgitt nedenfor.

Kommunen trenger tilgang på private boliger i alle størrelser gjennom hele året. Anmodningene vil komme i løpet av hele 2024. Behovet vil derfor være kontinuerlig. Kommunen har ikke oversikt over, eller påvirkning på hvem den blir anmodet om å bosette.

Registrering av bolig

Dersom du ønsker å leie ut bolig, vennligst fyll ut skjema, og vi tar kontakt med deg.

Registrer bolig

Veiledning for privatpersoner ved utleie av bolig

For å gjøre det enklere for privatpersoner å leie ut bolig har Direktoratet for byggkvalitet (DiBK), Husleietvistutvalget (HTU) og Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD) lansert en nettside med oversikt over hvordan du går frem ved utleie av bolig:

Boligdugnaden.no

Ta gjerne kontakt for mer informasjon dersom du er interessert i utleie:
Aili Samuelsen, tlf. 91 56 42 97 eller Siv Lysne Grove, tlf. 93 00 98 45.