Endringer i hvem som mottar eFaktura

Fra 18. mars 2024 har bankene gjort noen endringer som gjelder eFaktura. Det betyr at noen nå vil få eFakturaer, som tidligere ble sendt til for eksempel ektefelle eller samboer. De som tidligere mottok fakturaer "på vegne av" noen andre, vil ikke lenger kunne gjøre det. Fakturaene vil nå bli sendt til den personen som faktisk eier dem. Dette gjelder alle fakturaer fra kommunen.

Hvis du fortsatt ønsker å motta eFakturaer på vegne av noen andre, må du kontakte banken din for å finne ut hvilke alternativer de tilbyr.

Fakturaer på e-post

Er det flere tinglyste eiere av eiendommen, kan dere velge mottaker av faktura ved å sende e-post til innfordring@faerder.kommune.no. Fakturaer på e-post sendes ut via Visma Fakturadistribusjon (Maventa).

Du kan lese mer om faktura og betaling av kommunale avgifter her.