Lions Tjøme gav båt i gave til kommunen

Det var en gledens dag på Kjære gård da Lions Club Tjøme overrakte en splitter ny båt til Tjøme arbeids- og aktivitetssenter.

Lions Club Tjøme har samlet inn midler via frivillige og Eckbos legat til å kjøpe en helt ny båt av type Pioner Multi 17 fot, modell 2019 med båthenger, som de gav kommunen.

Bidrar til en god hverdag på TAA

Båten skal brukes ved Tjøme arbeids- og aktivitetssenter, slik at brukere og ansatte skal komme seg ut i skjærgården. Båten vil bli brukt både for forvaltningsoppdrag i nasjonalparken og for hyggeturer.

Bjørn Johansen og Tellef Lund har stått i front og gjennomført dette flotte prosjektet, sammen med resten av Lions Club Tjøme.

-    Det er helt fantastisk at disse ildsjelene har samlet inn midler for at alle vi på TAA skal få gode skjærgårdsopplevelser, sa Nina Bjelland, leder for Tjøme arbeids-og aktivitetssenter.

Brukerne og ansatte er mye ute skjærgården for skjøtseloppdrag og andre hyggeturer, og en ny båt vil gjøre transporten enklere. Båten er også tilpasset for rullestolsbrukere.

Det er ikke første gang som Lions Club Tjøme er gavmilde.

-    Dette er den andre gaven som vi har fått av Lions Club på Tjøme! Vi har tidligere fått en traktor av denne flotte gjengen, noe som bidrar til en lettere hverdag når vi rydder ute i naturen, sa Nina Bjelland, som var takknemlig og rørt.

Båten ble døpt Liona med vannballonger

Tellef Lund fra Lions Club Tjøme overrakte båten til kommunaldirektør for helse og omsorg, Hilde Kari Maugesten.

-  Dette er en tjenlig, gjennomtenkt og varig gave, sa en takknemlig kommunaldirektør. Hun takket Lions for et kjempebidrag til TAA og lokalsamfunnet.

Deretter ble den nye båten døpt Liona, med hjelp av vannballonger, til stor glede for både brukere og ansatte.