Nå kan du få varsel om avfallshenting rett på mobilen!

Renovasjonsappen «Min Renovasjon» er nå tilgjengelig for deg.  Her kan du få varsel før hentedager rett på telefonen, i tillegg til informasjon om åpningstider på gjenvinningsstasjonene og sorteringsguide.

Med den nye appen kan du få et varsel kvelden før hentedagen slik at du blir minnet på å sette ut plastsekken, gå ut med avfallet før tømming eller trille fram beholderen

I appen finner du informasjon om hvordan avfallet skal sorteres. I tillegg kan du enkelt få oversikt over åpningstider og informasjon om gjenvinningsstasjonene, kart over miljøstasjoner for farlig avfall.

Etter hvert vil det også introduseres en funksjon i appen hvor man kan melde fra til Vesar om ulike forhold, som for eksempel at avfallet ikke er hentet.

Slik gjør du for å komme i gang med appen

1. Last ned appen fra Google Play eller ​App Store
  2. Velg kommunen din
  3. Legg inn adressen din, og søk den opp
  4. Aktiver varsling: gå inn på tømmekalender, og aktiver varsling slik at du får beskjed på mobilen før vi henter avfallet hos deg. Velg ønsket varslingstidspunkt. Varslingen er gratis.

Last ned appen her

• Appen heter «Min Renovasjon» og finnes i Google Play og App Store.
  • En rekke andre kommuner i Norge bruker allerede «Min Renovasjon», noe som sikrer bedre stabilitet i appen og jevnlige oppdateringer.
  • Du finner henteinformasjon på www.vesar.no som før.