Nå kan du ta kontakt med helsestasjonen, ungdomshelsestasjonen og skolehelsetjenesten på nett

Du kan enkelt og trygt kontakte helsestasjonstjenestene i Færder kommune på Helsenorge. Du kan finne helsekontaktene dine, se og avbestille timeavtaler og sende meldinger. Du kan også bestille time.

Tre ansatte ved helsestasjonen i Færder er avbildet inne på helsestasjonen. Foto. - Klikk for stort bildeFra venstre: Trude Nesse Ellingsen (teamleder helsestasjonen), Nanette Sondresen Imset (helsesykepleier) og Monica Erlandsen (resepsjonist).

Skriv melding til helsestasjons- og skolehelsetjenesten

Du kan sende meldinger på vegne av barnet til helsestasjonen eller skolehelsetjenesten fra innboksen. Du kan sende praktiske spørsmål til kontoret, eller spørsmål om barnets helse til helsesykepleier.

Er du gravid, kan du sende melding til jordmortjenesten etter at jordmor har opprettet en timeavtale til deg. Dersom du er over 16 år, kan du sende melding til helsestasjon for ungdom.

Les mer om tjenesten på helsenorge.no

Digital innbyggerdialog gir oss nye muligheter. Det gjør at vi kan behandle sensitive informasjon tryggere, og vi kan nås av innbygger på en god måte, sier Marit Handeland, teamleder skolehelsetjenesten i Færder kommune.

Kontakt ungdomshelsestasjonen digitalt

Nå kan man også kontakte ungdomshelsestasjonen i Færder kommunen via Helsenorge. For unge over 16 år har ikke foreldre lenger tilgang til tjenester på vegne av barnet. De som har BankID eller tilsvarende kan selv logge inn og bruke tjenestene, uten at foreldre har innsyn.

Se dine helsekontakter

Alle barn og unge fra 0–30 år kan nå se sin helsekontakt i helsestasjons- eller skolehelsetjenesten på helsenorge.no

• Helsestasjonstjenesten i kommunen: Barn 0–6 år
  • Skolehelsetjenesten i kommunen: Barn 6–20 år
  • Helsestasjon for ungdom: Unge i alderen 16–20 år

Du finner også informasjon om nåværende og tidligere fastleger og andre kontaktpersoner i den kommunale helsetjenesten på Helsenorge.

For å kunne bruke funksjonene som er beskrevet i denne artikkelen, må du være digitalt aktiv på helsenorge.no. Det vil si at du må ha logget inn på helsenorge.no, akseptert bruksvilkårene og samtykket til å kommunisere med sine helsekontakter via nettstedet.