Visste du at du kan sende trygg digital post til kommunen?

Dame som skriver på en PC. Foto. - Klikk for stort bilde

Ved å bruke eDialog kan du være sikker på at sensitive og taushetsbelagte opplysninger blir ivaretatt på en trygg måte. Vanlig e-post regnes ikke for å være en sikker kanal og du skal ikke benytte e-post om du skal sende oss sensitive opplysninger.

Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokumenter til oss på en trygg måte.

Ved å bruke tjenesten eDialog kan både privatpersoner og virksomheter sende dokumenter digitalt til Færder kommune via en sikker og effektiv kanal, sier Line Fossnes, leder ved kommunens dokumentsenter.

Hvordan bruke eDialog?

1. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer).
  2. Fyll ut skjemaet, feltene som er markert med en rød stjerne er obligatoriske og må fylles ut.
  3. Last opp dokumentene du vil sende oss Flere formater kan brukes: pdf, png, jpeg og tiff. Du kan ikke bruke formater som kun fungerer på ett type produkt, slik som for eksempel HEIC bildefiler.

Logg inn på eDialog

Når trenger du ikke bruke eDialog?

• Dersom du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post (postmottak@faerder.kommune.no).
  • Dersom din henvendelsen ikke inneholder sensitive eller taushetsbelagte opplysninger.
  • Du skal ikke bruke eDialog hvis vi har et elektronisk skjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad på ledig stilling med mer. Når du søker opp en tjeneste på våre nettsider, vil du få opp informasjon om hvordan du skal kontakte oss.

Annen kontaktinformasjon

Her kan du få mer informasjon om andre måter du kan kontakte oss på.