Søk, endre eller si opp SFO-plass

Søk, endre eller si opp SFO-plass her

Logg inn i foresattportalen, gå til “søknader” og velg “SFO-søknad, endringer og oppsigelse”:

SFO-plass 1.-4.trinn

Alle barn i 1.-4. trinn som trenger oppholdstid i skolefritidsordning (SFO) får plass ved påmelding. Av hensyn til planlegging av bemanningen ønskes det at du søker SFO-plass før 1. mars.

SFO-plass 5. – 7. trinn

Elver i 5.-7. trinn med særskilte behov har rett til SFO-plass.

• Foresatte søker om plass via ordinært søknadsskjema i foresattportalen.
  • SFO-plassen er gratis med unntak av kost.
  • Plassen innvilges for et år av gangen.

Administrativ stab oppvekst kontakter skolen når søknaden er mottatt, for vurdering av behov for plass. Dersom det er behov for vurdering fra PPT, lege eller annen instans innhentes denne etter vurdering fra skolen.

Endre SFO-plass

Det kan søkes om endring av SFO-plass gjennom skoleåret. Søknaden må sendes inn minimum to måneder før endringen ønskes. Endringer gjøres gjeldende fra den første i måneden.

Si opp SFO-plass

Oppsigelsestiden er minimum to måneder, gjeldende fra den første i måneden. Dersom plassen sies opp etter 1. mars må det betales ut skoleåret.

Hvis du har spørsmål om søknad, endring eller oppsigelse av SFO-plass kan du ta kontakt med skolene og skoleadministrasjonen i Færder kommune på: ams@faerder.kommune.no eller ved å ringe til kommunens sentralbord på telefon: 33 39 00 00.

Skoleadministrasjonen i Færder kommune

E-post: ams@faerder.kommune.no