Videoen handler om hvordan vi møter gjestene på en positiv måte, som gir kunden en god opplevelse. Den handler videre om å være sosialt kompetent, godt forberedt, kjenne sine oppgaver og ha klare planer for hvordan gjestene skal møtes og håndteres.
Ellen snakker om bl.a. «omtankesalg» og det å være forberedt på hvem som kommer og hvordan de skal møtes. Hovedoverskriften i denne videoen er «kundereisen». Ellen Larsen går systematisk gjennom de forskjellige leddene i kundereisen, og poengterer hva som er avgjørende for at kunden får en positiv opplevelse hele veien og ikke hopper av underveis.
Denne videoen er en del av en serie med informasjonsvideoer produsert av Færder kommune i 2020, med støtte fra Miljødirektoratet. Videoene formidler kunnskap om miljø, bærekraft, lokalhistorie, kultur, dyr- og planteliv, geologi samt opplevelsestilbud, mat og overnatting, og hvordan man best kan ta imot besøkende. Opptaket er gjort i desember 2020.