Avduking av isskulpturinstallasjon laget av 9. trinns elever

Torsdag 20. januar kl. 18:00 livestreames avdukingen av en isskulpturinstallasjon laget av 9. trinns elever i Færder kommune via kommunens Facebook-side.

Åtte dagers-produksjon

Isskulptur - Klikk for stort bilde

Den kulturelle skolesekk-produksjonen ISskulptur gjennomføres for alle 9. trinns elever på Fagertun fra 12. – 20. januar 2022. Elevene lager hver sin form i is som kunstnerne Vidar Grønnerød, Ida Nove Cannon og Randi Beck setter sammen til en stor isskulptur som lyssettes og står på Fagertun til den naturlig smelter vekk.

Følg avdukingen via kommunens Facebookside 20/1 kl. 18:00

Den kulturelle skolesekken (DKS)

DKS er en nasjonal ordning som skal gi barn og unge profesjonelle kunstmøter og kulturopplevelser av høy kvalitet i hverdagen, som en del av en helhetlig opplæring. DKS skal sikre at alle elever i grunnskolen får møte profesjonelle aktører fra kultursektoren innenfor et bredt spekter av kunst- og kulturuttrykk. Det er en obligatorisk ordning for alle skolene i den enkelte kommune.