"Bli med ut"!

Kunne du tenke deg å bli med oss på noen aktiviteter, et sted å være og noen å være sammen med?

Dame som pynter cupcakes, museum, ungdom i skogen og seilbåt bilde. - Klikk for stort bilde

Færder kommune tilbyr nå aktiviteter og et sted å være for deg som føler ensomhet.

For mange som føler ensomhet kan det hjelpe å treffe andre mennesker i samme situasjon, mens andre opplever at det hjelper å holde på med en hobby eller gjøre hyggelige aktiviteter –enten alene eller sammen med andre.

Vi kan tilby mange aktiviteter og muligheter for samvær med andre, men det viktig at DU er med på å bestemme hva slags møteplasser og aktiviteter du vil delta på, dette for å lage trygge hyggelige rammer for deg!

Alle aktivitetene er gratis. Trenger du transport ordner vi det.

Forslag til aktiviteter

Aktivitetene som kan tilbys skal være varierte, innebære ulike former for fysisk aktivitet og kunne passe ulike preferanser og fysiske forutsetninger. Det viktigste er at deltagerne selv er med på å utforme aktivitetene.

Anita som er prosjektleder, gleder seg til en aktiv høst der gruppa/deltagerne kan gjøre ulike aktiviteter, kanskje blir det så enkelt som en tur i skogen, en ribb-tur til Bolærne, en fotballkamp noen har lyst til å se, yoga eller en annen form for trening? Du bestemmer!

Anita vil høre fra deg, også om du er pårørende.
Ring meg på 412 02 880 for mer informasjon (mellom kl. 09 og 15) eller send en SMS.

Kommunen har fått innvilget tilskudd fra Helsedirektoratet. Vi ønsker å bruke disse midlene til å motvirke ensomhet og passivitet i kommunen vår. Målet med prosjektet er sammen med deltagerne å utarbeide en aktivitetsplan /program for ulike aktiviteter. Det å være aktiv og møte andre mennesker, kan gjøre at hverdagen blir lettere for mange.

Målgruppen er alle som ønsker seg et nytt nettverk av ulike grunner. Det er mange i vår kommune som trenger noen å være sammen med. Færder Frivilligsentral tilbyr en rekke gode møteplasser, men noen vil ikke klare å nyttiggjøre seg av felles tilbud, men har behov for mindre grupper eller å treffe noen de kan bli kjent med.

I kommunen vår ser vi at mange av tilbudene brukes av kvinner, men menn ser vi i liten grad benytter seg av tilbudene. Derfor vil vi lage aktiviteter spesielt til rettet mot dem.

Se plakaten for prosjektet her! (PDF, 816 kB)

Anita Kvisle
Rådgiver