Digital post fra Færder kommune - er du klar til å ta imot?

Fra 1. november 2022 vil i hovedsak all post fra Færder kommunes helse- og omsorgstjenester sendes til din digitale postkasse.

Mann som leser på et nettbrett. Foto. - Klikk for stort bilde

Hvert år sendes millioner av brev fra det offentlige til norske postkasser. Flere og flere av disse brevene blir sendt digitalt, og det er lurt å ha en digital postkasse, så du er klar til å ta imot.

Digital post er langt sikrere, raskere og mer miljøvennlig enn papir. Viktige dokumenter blir trygt oppbevart og er tilgjengelige for deg, hele døgnet.

Du vil fortsatt kunne oppleve å få post på papir fra oss selv om du har opprettet en digital postkasse.

Godkjente leverandører

Husk at digital post ikke er det samme som e-post. Det finnes tre offentlig godkjente leverandører av digital postkasse. De heter Altinn, Digipost og e-Boks.

Posten sendes ut til den digitale postkassen du har valgt. Dersom du ikke har valgt en annen digital postkasse, sendes brevet i Altinn. Hvis du ikke har åpnet brevet i Altinn innen 48 timer, vil brevet bli sendt til deg som papirpost.

På nettsiden Norge.no finner du mer informasjon om digital post og hvordan du velger og oppretter en digital postkasse.