Disse er foreslått som mottakere av Færderprisen 2023

Frem til 1. oktober kunne enkeltpersoner eller lag/foreninger i Færder kommune foreslå kandidater til Færderprisen 2023.

Foreslåtte kandidater

Disse har blitt foreslått som mottakere av Færderprisen 2023:

• Demenskoret i Færder ved Reidun Akre
  • Einar Anbjørn Hansen
  • Morten Ueland og Marianne Sandgren
  • Carl Benny Håkegård
  • Terje Kristiansen

Hvem som blir mottaker av Færderprisen 2023 avgjøres om kort tid. Mottaker får et kunstnerisk verk laget av Svein Nyhus, sier kulturrådgiver Vigdis Martin.

Om Færderprisen

For å legge til rette for gode rammevilkår, inspirere til videre arbeid og vise at kommunen verdsetter det gode arbeidet som gjøres innen kultur, idrett og frivillighet, deler Færder kommune årlig ut priser og stipend. Færderprisen er ment å anerkjenne, synliggjøre og motivere til kunst-, kultur-, frivillighets- og inkluderingsarbeid i kommunen. Færderprisen kan tildeles personer og/eller organisasjoner som bor eller arbeider i Færder kommune, som anerkjennelse for kulturell eller kunstnerisk innsats eller verdifull uegennyttig innsats i løpet av året som har gått, eller over et lengre tidsrom. Færderprisen kan også tildeles personer og/eller organisasjoner med annen tilknytning til Færder, som gjennom sin virksomhet har profilert Færder på en god måte eller med uegennyttige innsats har bidratt til Færdersamfunnets beste.