Elevrådet arrangerte rusdag

Elevrådet på Nøtterøy videregående skole arrangerte rusdag for sine medelever denne uken. Elevrådsleder Isabelle Ryde og russepresident Haakon Firing Andersen hadde rigget til stand sammen med kommunens Av-og-til-koordinator for ungdom og SLT-koordinator Anette Malme, og kommunens Av-og-til-koordinator og folkehelsekoordinator Vilde Kverne Stangeland.

Rusdag på Nøtterøy vgs - Klikk for stort bildeVilde Kverne Stangeland og Anette Malme fra Færder kommune og elevrådsleder Isabelle Ryde og russepresident Haakon Firing Andersen fra Nøtterøy videregående skole.
Nøtterøy videregående elevråd, russestyre og rektor - Klikk for stort bildeRektor Arild Nordahl Johnsen sammen med elever, elevråd og russestyret.

Elevene fikk teste sin drikkestatus for alkohol ved å svare på spørsmål gjennom en digital og anonym undersøkelse. Dette skapte refleksjon blant elevene, og de fikk gode råd, tips og triks om drikkevaner.

Alle som gjennomførte undersøkelsen fikk deilige, nystekte vafler på Av-og-til-standen. Det var et engasjert elevråd som sto for rusdagen, og det ble et lærerrikt arrangement med innledere som gjorde inntrykk og opplyste elevene om rusmidler. I panelet satt både elever og lærere sammen med kommunikasjonsansvarlig i organisasjonen Av-og-til. Rektor og ansatte ved skolen ga god støtte til elevrådets fine arrangement.

Panel på Rusdagen - Klikk for stort bildePaneldebatt, Nøtterøy videregående

Fikk du ikke tatt testen om drikkestatus, og har det blitt litt mye i russetiden?🍺

Ta testen og se hvordan det står til med drikkevanene dine