Færderstipendet 2023 delt ut til Elan Geelmuyden

På kommunestyremøtet den 13. desember ble Færderstipendet 2023 delt ut til årets mottaker: Elan Geelmuyden.

Elan Geelmuyden mottar diplom og blomster fra ordfører Tom Mello.

Årets Færderstipend ble delt ut til den unge og talentfulle scenekunstneren Elan Geelmuyden.

Elan Geelmuyden takket for stipendet, og fortalte om sine planer for stipendpengene.

-Sammen med en kamerat holder jeg på med et bevegelsesteaterstykke, som vi ønsker å sette opp. Det skal handle om hvordan kverntanker og mangel på søvn kan påvirke ett menneske, og hva det er som holder deg våken om natten, sa han.

Komitéens begrunnelse

Den politisk valgte komitéen mottok gode søknader og forslag til årets stipend, men var enstemmig i sin avgjørelse om hvem som er årets mottakere.

Begrunnelse: Elan Geelmuyden er en ung og lovende scenekunstner som er oppvokst og bor i Færder. Han har et imponerende arsenal av ferdigheter innenfor sitt fagområde som han ønsker å formidle til kommunen. Elan har en variert skolegang hvor han som 16-åring reiste til Larvik for å gå MDD-linja, for senere å ta to år på folkehøgskole, og til slutt gjennomføre en Bachelor innen skuespill på Nord universitet. I dag bor han på Nøtterøy og ønsker til å bidra til vårt kulturelle tilbud. Komitéen for pris og stipend ønsker å overrekke Elan Geelmuyden Færderstipendet for hans innsats, ferdigheter og fremtidsplaner.

Færderstipendet

Færderstipendet er ment å stimulere mottakers videreutvikling innenfor områdene kunst, kultur eller idrett. Færderstipendet kan søkes av enkeltpersoner hjemmehørende, eller med nær tilknytning til Færder kommune og som har ønske om utdanning/videreutvikling innenfor kunst, kultur eller idrett. Unge søkere prioriteres. Nedre aldersgrense er fylte 16 år ved årets utgang. Færderstipendet har en verdi på 25.000,-.

Les her om utdelingen av Færderprisen.

Elan Geelmuyden takker for stipendet.