Kommunens ungdommer laget magiske isskulpturer

I løpet av en uke har kommunens 10. klassinger laget hver sin isskulptur som deretter ble satt sammen til en stor og lyssatt isskulpturinstallasjon av kunstnerne Randi Beck, Ida Nove Cannon og Vidar Grønnerød. Installasjonen blir stående på Fagertun til den smelter. Prosjektet er en del av Den kulturelle skolesekken.

Film om skulpturprosessen og avduking av installasjonen

300 elever var med å forme den vakre isskulpturinstallasjonen fra 12. til 19. januar. Se hvilke reaksjoner de hadde etter å ha laget sine skulpturer. Filmen viser også avdukingen der dansere fra Extend Art of Dance danser til musikk komponert av Henrik Madsen, Færder kulturskole.

Isskulpturinstallasjonen fortsatt like vakker

Skulpturen påvirkes av vær og temperatur og vil være i konstant forandring, helt til den en dag smelter bort. Tross regnvær og stormen Frank, er isskulpturinstallasjonen fortsatt like vakker.

Ta turen innom Fagertun for å se installasjonen før den smelter bort, råder kulturrådgiver i Færder kommune, Vigdis Trømborg Martin

Mer informasjon om isskulpturprosjektet