Ny kommunal barnehage

Den attraktive barnehagen, Barnas Have, ble denne uken del av de kommunale barnehagene i Færder. Barnehagen ble etablert i 1996 og har siden den gang vært drevet som en ideell stiftelse. Overdragelsen har blitt mottatt med glede og optimisme. Hilde Schjerven, virksomhetsdirektør for oppvekst, er stolt av å få den anerkjente og populære barnehage med på laget.

Hilde Schjerven - virksomhetsdirektør for oppvekst. Portrettfoto. - Klikk for stort bilde

– Vi har hatt et godt samarbeid med Barnas Have i en årrekke, og kjenner til det gode pedagogiske arbeidet barnehagen har jobbet systematisk med over tid. Vi er glade for at de nå er en del av Færder-laget, sier Hilde entusiastisk.

Sterke verdier og godt fagmiljø

Line Melvold - Klikk for stort bildeLine Melvold, styrer i Barnas Have

– Vi er veldig glade for muligheten til å fortsette driften av Barnas Have. Vi er en barnehage med sterke verdier og en solid sammen-kultur, og vi ser frem til å bygge videre på det gode grunnlaget vi har, sier Line Melvold, styrer i Barnas Have.

Barnehagens består av fem avdelinger med til sammen 76 barn i alderen 0 - 6 år, og har 25 ansatte. – Det blir ingen store endringer av dagens drift, og det oppleves som fint å ha en trygg arbeidsplass, meddeler Melvold.