Nye åpningstider for kanalbrua

For å redusere risikoen for at Tønsberg kanalbru svikter i åpen tilstand har Vestfold fylkeskommune besluttet at antall åpninger justeres. De nye åpningstidene trer i kraft 1. juli.

- Vi har etter samråd med fagfolkene våre i samferdselssektoren, kommet fram til at vi av sikkerhets- og beredskapshensyn vil redusere åpningene av kanalbrua. Vi håper at de nye justerte åpningstidene ikke er til hinder for båttrafikk gjennom kanalen, sier fylkesdirektør Toril Eeg i Vestfold fylkeskommune.

Justerte åpningstider fra 1. juli

Kanalbrua på fylkesvei 308 ble bygget i 1957. Brua er eneste kjøreforbindelse mellom Tønsberg og Nøtterøy og Tjøme. Seilingshøyden under brua er tre meter.

For båter som ikke går under, er det mulig å seile rundt Nøtterøy for å komme inn og ut av Tønsberg.

Det er Vestfold fylkeskommune som har ansvaret for drift og vedlikehold av kanalbrua, som er en såkalt klaffebru.

Mandag-fredag:

Lørdag, søndag og helligdager: