Offentlige legater i Færder kommune

Informasjon om offentlige legater i Færder kommune. Søknadsfrist 14. november.

Bilde av penger som danner søyler og to fingre som klatrer på søylene - Klikk for stort bilde

De sammensluttede legater i Færder kommune

Legatets formål skal være å hjelpe vanskeligstilte/trengende i Færder kommune ved utdeling av midler hvert år.  Inntekt må dokumenteres.

Søknadsskjema - De sammensluttede legater i Færder kommune (PDF, 334 kB)

Felleslegatet II

Avkastningen deles ut til beste for ungdom under utdannelse og til allmennyttige formål. Mandatet tolkes/praktiseres av Færder legatstyre til å gjelde studenter på høyskole/universitetsnivå fra Færder kommune. Utdannelse innen seriøs sang og musikk vil bli tillagt ekstra vekt. Dokumentasjon på studieplass må vedlegges.  Det må opplyses om studiets totale lengde og hvor langt man har kommet i studiet.

Søknadsskjema - Felleslegatet II (PDF, 324 kB)

H.R. Olsens og hustrus legat

Avkastningen deles ut til formål av sosial og kulturell karakter som tilgodeser en større krets av personer innen Færder kommune. Mandatet tolkes/praktiseres av Færder legatstyre til å gjelde organisasjoner, foreninger, prosjekter etc. som har en positiv betydning i Færder kommune. Søknaden må beskrive og dokumentere formålet, organisasjonen og ansvarlige kontaktpersoner.

Søknadsskjema - H.R. Olsens og hustrus legat (PDF, 321 kB)

Søknad om støtte fra legatene

Du kan søke om midler fra de nevnte legatene ved å sende søknaden til Legatstyret ved økonomiseksjonen i Færder kommune. Bruk enten postadressen: Postboks 250 Borgheim, 3163 Nøtterøy, eller send søknaden på e-post til regnskap@faerder.kommune.no. Husk å legge ved nødvendige dokumenter.

Søknaden må inneholde:

  • Navn, adresse og fødselsnummer
  • Bankkontonummer
  • Begrunnelse for søknaden
  • Hvilket legat det søkes fra

Dersom du søker støtte til utdanning, må du dokumentere totalt antall studieår og hvor mange du har fullført.

Frist for å søke er 14. november 2025

Søknaden må være mottatt senest 14. november 2025 for å bli vurdert.

Søknader blir ikke returnert, og det sendes ikke ut avslagsbrev. Midler som tildeles, utbetales i midten av desember.

Spørsmål

Kontakt Christine R. Kristiansen i Færder kommune på telefon: 40 91 15 55 eller e-post: regnskap@faerder.kommune.no.

Christine Rålm Kristiansen
Spesialkonsulent
E-post
Telefon 40 91 15 55

Adresse

Postadresse
Færder kommune
Postboks 250 Borgheim
3163 Nøtterøy

Besøksadresse
Tinghaugveien 16
3140 Nøtterøy