Tom Mello (H) ny ordfører i Færder

På onsdagens konstituerende kommunestyremøte ble Tom Mello (H) valgt til ny ordfører i Færder kommune. Anders Mathisen (FrP) ble valgt til varaordfører.

Jon Sanness Andersen (Ap) overrekker ordførerkjedet til Tom Mello (H).

- Jeg er ydmyk, sa Tom Mello, etter at valget til ordfører var avgjort. Det er viktig for meg å være en ordfører for alle og det skal bli en fornøyelse å representere kommunen som ordfører.

- Det har vært en glede å jobbe sammen med Jon, fortsatte han. Selv om vi politikere er saklig uenige har vi alltid en god tone og en hyggelig prat etter møtene, understreket Mello.

Det var stor interesse for det konstituerende møtet og kommunestyresalen var stapp full da møtet ble startet.

Avtroppende ordfører, Jon Sanness Andersen, skrøt av administrasjonen i kommunen, og det gode samarbeidet.

- Det fineste med å være ordfører er å samarbeide tett med innmari flinke og flotte folk i administrasjonen, sa han.

Han lovte at Ap i opposisjon ikke skal drive saksbehandling, men stole på administrasjonen. Sanness Andersen avsluttet med å ønske Mello lykke til som ordfører.

Vedtak

Klikk her for å se vedtaket fra kommunestyremøtet 4. oktober

Se møtet i kommunestyret i opptak

Direktelenke til sendingen i opptak