22. desember: Hilde Sundin (INP)

Hilde Sundin. Foto. - Klikk for stort bilde

Hva er din viktigste hjertesak som du vil jobbe for i kommunestyret de neste fire årene?

- Mine hjertesaker i Færder er at vi får en fastlandsforbindelse som folk har ønsket i over 50 år, Borgheim-E/18 er den mest fornuftige fastlandsforbindelsen for øyene. Vi har fire musikk-korps i Færder som burde få plass i vår storstue Færder kulturhus. Slutt å bygge ned strandsonen og fjern alle stengsler så vi kan ha fri ferdsel. Færder INP har et stort ønske om fornuftige lavere strømpriser til nytte for vår industri og private hjem. Vi skal ta vare på matjorda. Vi skal ikke legge ned bare bygge opp gode arbeidsplasser i Færder. Vi vil at mange unge voksne vil bosette seg i Færder og derfor er vårt ønske om den beste fastlandsforbindelsen så bra, for da blir tilbudet på gode arbeidsplasser i Sandefjord og rask vei til E/18,Torp og et stort arbeidsmarked mye større. Unge voksne kan bosette seg på Tjøme og Nøtterøy.

Hva er det beste med å bo i Færder kommune?

- Jeg har alltid bodd på Nøtterøy, for her er det fint å bo med mange gode muligheter for friluftsliv med båt også har vi skog, åpne plasser for barn og unge pluss gode skoler.

I årets julekalender profilerer vi medlemmene i kommunestyret i Færder. Hensikten er å bli bedre kjent med de som styrer kommunen vår de neste fire årene.