24. desember: Tom Mello (H)

Hva er din viktigste hjertesak som du vil jobbe for i kommunestyret de neste fire årene?

- Jeg vil være ordfører for alle, og er interessert i det meste. Det aller viktigste er å gjøre det vi kan for livet i Oslofjorden og å sørge for at kommunen vil være i stand til å ivareta alle innbyggerne som trenger omsorgstilbud, også når vi blir mange flere eldre. Hjertesaken min er likevel mestring. Det å mestre situasjonen man er i, er grunnlag for læring, trivsel og et godt liv.

Hva er det beste med å bo i Færder kommune?

- Vi har jo flotte skoler og gode omsorgstilbud, men det er nok skjærgården som virkelig skiller seg ut for Færder sett i forhold til andre kommuner.

I årets julekalender profilerer vi medlemmene i kommunestyret i Færder. Hensikten er å bli bedre kjent med de som styrer kommunen vår de neste fire årene.