Kommunale utleieboliger

Vi leier ut boliger midlertidig til deg som ikke klarer å skaffe en egnet bolig på egenhånd.  

Hvem kan få kommunal bolig?  

Personer som er vanskeligstilte på boligmarkedet, og som selv, eller ved hjelp av andre former for offentlig bistand ikke greier å skaffe seg bolig, kan få leie en bolig som kommunen disponerer. 

Vanskeligstilte personer kan for eksempel være personer med: 

  • helsemessige eller sosiale utfordringer 
  • reduserte språkkunnskaper 
  • nedsatt funksjonsevne 
  • svak økonomi 
  • andre forhold som medfører at de har et vanskeligere utgangspunkt enn andre for å skaffe seg en bolig. 

 
For å få tildelt bolig må du: 

  • være fylt 18 år 
  • være folkeregistrert i Færder kommune 
  • ha lovlig opphold i Norge på søknadstidspunktet 
  • være, eller være i ferd med å bli, uten egnet bolig.

Slik søker du

Vi ønsker fortrinnsvis at du benytter deg av digitalt søknadsskjema for å søke om kommunal bolig. Du må ha BankID for å logge inn på søknaden. 

Digitalt søknadsskjema for kommunal bolig

Dersom du ikke har BankID kan du benytte vårt papirskjema. Skjemaet får du ved å besøke eller kontakte servicesenteret eller boligkontoret på Tinghaug. 

Har du spørsmål? 

Hvis du har spørsmål om leie av kommunal bolig, kontrakt, faktura eller ønsker å melde om feil eller mangler ved boligen, kontakter du boligkontoret. Dersom du står akutt uten bolig kan du kontakte NAV Færder  

Kontaktinformasjon

Boligkontoret

Telefon: 94 81 97 49

E-post:
boligkontoret@faerder.kommune.no

Besøksadresse:
Tinghaugveien 17, 3140 Borgheim

Åpningstider:
Mandag-fredag kl. 09.00-15.00