Badevannsprøver - juni 2024

Miljørettet helsevern sjekker badevannskvaliteten ved ca. 41 badestrender i Holmestrand, Færder og Tønsberg jevnlig gjennom hele sommeren. I Færder viste alle tester god kvalitet på badevannet.

Mann som svømmer i havet. Foto. - Klikk for stort bilde

Resultater - juni 2024

Resultatene på badevannsprøvene finner du på Miljørettet helsevern i Vestfold sin nettside.

Vibriobakterier

I Oslofjorden kan det ved badevannstemperaturer over 20 grader i lengre perioder forekomme oppvekst av vibriobakterier. Disse kan forårsake alvorlige infeksjoner hos personer som bader i kystområder med høye vanntemperaturer. Råd for å forebygge smitte finner du her (fhi.no).

Badevann

Mer informasjon om badevann kan du finne på Miljørettet helsevern i Vestfold sin nettside.

Badeplasser

I Færder kommune finnes det mange offentlige badeplasser. På denne siden kan du se både de tilrettelagte og naturlige badeplassene i et kart.