Dag Henrik Skatteboe er ny leder for kultur og frivillighet

Færder kommune har gleden av å informere om at Dag Henrik Skatteboe er tilsatt som ny virksomhetsleder for kultur og frivillighet. Dag Henrik har bakgrunn innen kunst og kultur, med en mastergrad i utøvende musikk, samt studier i ledelse ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN).

Dag Henrik Skatteboe - Klikk for stort bilde

Jeg gleder meg til å bli kjent med de ansatte, fagfeltet og Færder kommune. Mitt inntrykk av kommunen er at Færder er en veldrevet kommune med stor aktivitet innenfor idrett og frivillighet og med et kulturhus i særklasse, sier han.

Med tidligere erfaring fra stillingen som teamleder for kunst og kultur i Vestfold fylkeskommune, er Dag Henrik godt forberedt på å lede og videreutvikle kultur- og frivillighetssektoren i vår kommune.

–  Jeg vil bidra til å se kulturfeltet også i sammenheng med andre samfunnsområder og være med å utvikle Færder kommune videre.

Dag Henrik tiltrer den nye stillingen i sommer.  – Vi ønsker Dag Henrik velkommen til Færder kommune og vi ser frem til de nye perspektivene og erfaringen han bringer med seg for å fremme og utvikle et dynamisk og inkluderende kultur- og frivillighetsliv, avslutter Laila Rognaldsen, virksomhetsdirektør for administrasjon, kultur og levekår.