Færder kommune arrangerte «Beefing for Dialogue» med ungdom for ungdom

Onsdag 22. mai arrangerte Færder kommune «Beefing for Dialogue» hvor tema var voldsbruk og avtalte slåsskamper blant ungdom i Færder.

Prosjekt Positivt ungdomsmiljø

Hensikten var å gi ungdommene et forum for å hjelpe oss å forstå hva som skjer og hvordan vi kan gjøre Færder til et bedre sted for ungdom. «Beefing for Dialogue» er en del av HKH (hurtig kartlegging og handling) som gjennomføres i Prosjekt Positivt ungdomsmiljø. For å møte ungdommene der de er, inviterte vi via Snapchat. Responsen fra ungdom i Færder har vært helt enestående. Sammen med en gjeng fra Facilitationacademy som hjalp oss å fasilitere ungdomsmøtet har vi hatt en svært god dialog med ungdom som lærer oss voksne hva som egentlig skjer og hva ungdom trenger for å ha det bra i Færder.

Et lærerikt møte

Vi var over 50 stykker samlet i kulturhuset, hvor majoriteten selvfølgelig var ungdom. Tusen takk til deg som møtte opp, til deg som vurderte å møte opp, til deg som viste nysgjerrighet, til deg som var der hele tiden, til deg som kom og gikk igjen, til deg som kom og ikke sa så mye, til deg som tok på deg en tøff maske, til deg som pratet engelsk hele kvelden, til deg som utfordret deg selv, til deg som deltok i film, til deg som delte informasjon.

Tusen takk til dere som kom og gjorde en forskjell, til dere som hjelper oss å forstå, sånn at vi kan prøve å gjøre Færder til et bedre sted for ungdom. Alle dere har lært oss noe - takk!

Vi vil ta alt dere sa på alvor, både de små ting og de mer alvorlige tema. Hvis noen av dere har tenkt på noe som opptar dere etter møtet kan dere ta kontakt med prosjektleder anette.malme@faerder.kommune.no, eller via Snapchat: Prosjekt Positivt ungdomsmiljø.

Takk til næringslivet

Færder kommune ønsker å takke næringslivet som bidrar med å dra lasset sammen med oss. Takk til Nøtterøy Kulturhus som stilte med lokaler, til Burger King som sponset burgere, til VKT som sponset bussbilletter, til Rema 1000 Borgheim som spanderte brusen og til Nøtterøy bakeri som sponset bollene. Dere gjorde det hele til en bedre opplevelse for ungdommene som kom.