Flere unge frivillige!

Seks frivillige organisasjoner, Sjølystsenteret og Færder frivilligsentral hadde stands på Nøtterøy videregående skole i dag. Dette i forbindelse med at elevene ved skolen kan ta Frivillighetsattesten.

Frivillige organisasjoner i Færder kommune og omegn, Sjølystsenteret og Færder frivilligsentral ønsker flere unge frivillige til å engasjere seg i deres aktiviteter. Av den grunn ble det onsdag 11. september arrangert en dag for frivillige organisasjoner på Nøtterøy videregående skole. Åtte organisasjoner stilte opp med stand og håpet å møte flere elever som kunne være interessert i å engasjere seg hos nettopp dem. Flere organisasjoner kunne melde tilbake om interesse fra elevene og fikk konkrete avtaler med noen av dem.

Elevene på sin side har muligheten til å ta Frivillighetsattesten gjennom å gjøre frivillig arbeid i lokalsamfunnet. Attesten deles ut når elvene går ut av tredje klasse.

Dagen var en ledd i å knytte skolens elever tettere på frivilligheten i Færder kommune. Dette arbeidet er en del av kommunens pågående folkehelseprosjekt Mitt Færder der ett av målene er å engasjere flere barn og unge i frivilligheten.