Godt oppmøte på dialogmøte med velforeningene

Ordfører Jon Sanness Andersen hilser på representantene fra velforeningene

Nylig ble det arrangert dialogmøte med velforeningene i Færder. Oppmøtet var godt, og engasjementet stort, da velforeningene fikk mulighet til å stille spørsmål og komme med innspill.

Velforeningene hadde sendt inn en del temaer, som de ønsket å ta opp. I tillegg var det mulighet til å stille spørsmål og gi innspill i andre saker.

Fra kommunen møtte ordfører Jon Sanness Andersen og kommunedirektør Kristin Nilsen.

Kommunedirektør Kristin Nilsen i samspråk med velforeningene.

Kristin Nilsen, som startet i stillingen som kommunedirektør den 1. juni, presenterte seg. Deretter informerte ordføreren om status rundt kommuneplanen, som er ute på andre gangs høring.

Flere av velforeningene sør i kommunen hadde innspill rundt avfallshåndteringen, både hentefrekvens og utplassering av søppeldunker.

Andre temaer som ble tatt opp var hundepark, kulturminneplanen, ønsker om gang- og sykkelveier, Tjøme-pakka med mer.

Alle innspill ble notert, og vil tas opp med berørte virksomhet i kommunen.