Bortfall av EKOM (elektronisk kommunikasjon)

I denne artikkelen finner du informasjon om hvor du som innbygger kan møte opp i nødsituasjoner eller situasjoner hvor du trenger å komme i kontakt med nødetatene (politiet, brannvesenet, AMK) ved bortfall av EKOM (elektronisk kommunikasjon som for eksempel fast- og mobiltelefoni samt internett).

En mobiltelefon som ligger på et bord. Foto. - Klikk for stort bilde DSB/Thorbjørn Holen

Dersom du er i akutt behov for å komme i kontakt med nødetatene, vil du som innbygger kunne møte opp på barneskolen i din skolekrets. Du kan også møte opp på legevakten, Kjellengveien 2B, 3125 Tønsberg. Se kartet under for lokalisering av din nærmeste barneskole og hvor du finner legevakten.

Oppmøtesteder for ditt nærmiljøsenter

• Brattås skole, Brattåsveien 68, 3140 Nøtterøy
  • Føynland skole, Kalvetangveien 1, 3132 Husøysund
  • Labakken skole, Mathilde Henriksens vei 30, 3142 Vestskogen
  • Lindhøy skole, Ormeletveien 5, 3145 Tjøme
  • Oserød skole, Oserødveien 64, 3138 Skallestad
  • Teie skole, Grindstuveien 31, 3121 Nøtterøy
  • Torød skole, Oserødveien 156, 3135 Torød
  • Legevakten, Kjellengveien 2B, 3125 Tønsberg

Klikk her for kart med kommunens skolekretser (PDF, 15 MB).

På barneskolene vil du møte representanter som kan varsle nødetatene om din situasjon. Oppmøteplassene er kun ment som en plass for innbyggere som har en nødsituasjon som krever kontakt med nødetatene. Legevakten vil være åpen for normal drift i tillegg til å være et kontaktpunkt for dere om trenger medisinsk hjelp eller å bli satt i kontakt med politiet eller brannvesenet.

Spørsmål?

Har du noen spørsmål, ta kontakt med Færder kommune på e-post: postmottak@faerder.kommune.no.

Beredskap i Færder kommune