Pårørendeskolen for pårørende til personer med demens

Er du pårørende til noen med demens? Har du behov for å treffe andre i samme situasjon? Pårørendeskolen vinteren 2024 avholdes i Tønsberg, og har oppstart 31. januar. Påmelding innen 24. januar.

To eldre mennesker som ser på hverandre. Foto. - Klikk for stort bilde

Hva er pårørendeskolen?

Pårørendeskolen er et undervisnings- og veiledningstilbud. Gjennom seks kvelder med foredrag får deltakerne mer kunnskap om sykdommen, tjenestetilbud og samhandling. Målet er å bidra til en lettere hjemmesituasjon, samtidig som det gir mulighet til å treffe andre pårørende i samme livssituasjon.

Praktiske opplysninger

• Pårørendeskolen starter 31. januar kl. 18:00–20:30.
  • Sted for samlingene: Røde Kors Huset, Hedrumgaten 4, 3117 Tønsberg.
  • Påmelding innen 24. januar 2024.
  • Kursavgift: 500 kr per deltager (inkluderer kursmateriale og servering). 300 kr per ekstra familiedeltager.
  • Tidspunkt for alle samlingene er kl. 18:00–20:30.  Det blir en kort pause på midten. Enkel servering.

Påmelding

For påmelding kontakt: Anita Fon, merkantil på Re Helsehus. Dagtid telefon: 33 40 64 40. E-post: anita.fon@tonsberg.kommune.no. Påmelding innen 24. januar 2024.

Pårørendeskolen arrangeres i samarbeid med Tønsberg kommune og Demensforeningen i Tønsberg og Færder.

Program vinter 2024