Politikere i Færder samlet inn over 50 000 kroner til Barnekreftforeningen

Politikere i Færder kommune deltok på en ringedugnad for å samle inn penger til årets TV-aksjon. I løpet av en time ble ca 100 bedrifter og næringsdrivende i kommunen ringt opp og forespurt om å bidra til Barnekreftforeningen.

Fra venstre: Rolf Ekenes (Krf), Anders Mathisen (Frp), Paul Vikse (H), Tom Mello (ordfører), Runar Bekkhus (V), Linn Stang Ingebrigtsen (koordinator for TV-aksjonen i Færder), Gry Solheim (fylkeskoordinator TV-aksjonen) og Richard Fossum (Sp).

På kun en time klarte dugnadsgjengen å samle inn over 50 000 kroner. Det er første gang som en slik ringedugnad avholdes i Færder, og ordfører Tom Mello ser ikke bort ifra at det blir en tradisjon.

– Jeg er stolt over det engasjementet vi ser fra både politikerne og næringslivet her i Færder. Det er flott å se at folk bryr seg og er villige til å bidra til Barnekreftforeningen, sier ordfører Tom Mello etter aksjonen.

Fikk du ikke tatt telefonen eller gitt ditt bidrag når politikerne ringte rundt, gå inn på www.giverstafett.no

giverstafett.no kan du også få en oversikt over Færder-bedrifter som støtter årets TV-aksjon.