Referansegruppe for utvikling av Teie inviteres til møte

Det inviteres til et møte med referansegruppen for utvikling av Teie, tirsdag 29. oktober kl. 18.00, i kommunestyresalen. På møtet vil vurdering av bebyggelsesstruktur, offentlige rom og arealformål («Prinsipplan del 2») være tema.

Bakgrunn:

• Den 18. mai 2022 vedtok hovedutvalget for kommunalteknikk at kommunedirektøren skulle legge fram en sak om gatestruktur og gaterom i Teglverksveien, Holmenveien, «Kirkeveggveien», Ørsnesalleen, veien gjennom trekanttomta og Smidsrødveien, samt en sak om bebyggelsesstruktur, offentlige rom og arealbruk.
  • Kommunestyret vedtok 15. juni 2022 å gi ordføreren myndighet til å opprette en politisk referansegruppe bestående av ordfører, hovedutvalgsleder, varaordfører og opposisjonsleder. Gruppen inkluderer også representanter for grunneierne på Teie, Teie handel, andre næringsdrivende på Teie og Teie Vel.
  • Den 8. februar 2023 vedtok kommunestyret overordnede prinsipper for gatestruktur og gaterom i Teglverksveien, Holmenveien, «Kirkeveggveien», Ørsnesalleen, veien gjennom trekanttomta og Smidsrødveien (kalt «Prinsipplan del 1»). Flere av vedtakspunktene, samt andre temaer grunneierne ønsket avklaringer på, ble ytterligere belyst i saken «Avklaring av overordnede prinsipper for Teie sentrum», som ble behandlet i kommunestyret 19. juni 2024.

Møtet er åpent for tilhørere.