Skal spleise næringslivet, det offentlige og frivilligheten

NETTVERK: Næringslivet har nettverkssamlinger som her på Tønsberg næringsforenings arrangement. På Frivilligbørs er et av målene å skape broer mellom næringslivet, det offentlige og frivilligheten. Lemon/ Rebecca Piers Kanskje kan den lokal bedriften låne bort et møterom til koret som skal øve, og til gjengjeld holder koret konsert på bedriftens sommerfest? Avtaler der man bytter tjenester, og ikke penger er i fokus når Frivilligbørs arrangeres for første gang i Tønsberg og Færder.

-Dette er skikkelig spennende, og vi har troen på at det vil komme mye nyttig ut av en slik kveld. Konseptet finnes i flere europeiske land, og vi har fått god hjelp fra Drammen for å få det i gang også her hos oss, Helena Bisgaard som er rådgiver for frivillighet i Færder kommune.

Frivilligbørs er et samarbeid mellom Færder og Tønsberg kommune og skal arrangeres på Støperiet 14. september, og allerede nå kan lag, foreninger og næringsliv melde seg gratis på arrangementet.

-Vi som kommuner tilrettelegger for en børskveld. Vi stiller med lokaler og inviterer inn. Vi vil ha med et forslag til avtalemal som kan brukes og ha med dedikerte «Børsmeglere». Selve avtalen er det aktørene som ordner, og følger opp videre, forklarer sier Eva Marie Wang-Norderud frivillighetskoordinator i Tønsberg kommune.

Frivilligbørs Tønsberg og Færder er åpen for alle bedrifter, frivillige/ideelle organisasjoner og offentlige virksomheter i Tønsberg og Færder.

-Vi er sikre på at det vil komme mange gode avtaler ut av en slik ettermiddag, og det er en unik arena for nettverksbygging mellom frivilligheten, det offentlige og næringslivet. Vi er så heldige at vi har fått dyktige Marie Olaussen fra Tønsbergs blad som konferansier, og i Støperiet er det plass til mange. Dette kommer til å bli en inspirerende ettermiddag, avslutter Wang-Norderud og Bisgaard.

Les mer på arrangementets nettside.