Utsatt bruk av bygg A ved Labakken skole

Lørdag 27. november oppdaget en forbipasserende vannlekkasje i bygg A på Labakken skole. Bygg A skal inneholde 1-4. trinn, samt forsterket avdeling.

Vannlekkasjen medfører utsatt innflytting for disse klassene.

Ny dato for innflytting må avklares med forsikringsselskap og utførende entreprenør, men av hensyn til leveranser forventes det ikke at bygget er innflytningsklart før nærmere sommeren 2022.

Vannlekkasjen har medført store skader i tak, gulv, vegger og tekniske installasjoner. Deler av 1. og 2. etasje må rives innvendig og bygges opp igjen.

5-7. trinn forventes kunne flytte som planlagt.

5-7. trinn forventes å kunne flytte som planlagt til bygg B siste uken før jul. Det samme gjelder for kulturskolen og frivillighetens bruk av lokaler.

Onsdag den 1. desember er det møte mellom FAU og kommunen. Her vil det informeres om skadeomfang og videre planlegging, samt være en dialog om ev tiltak i påvente av ferdigstillelse av bygg A.

1-4. trinn fortsetter med undervisning på Vestskogen skole.

1-4. trinn vil fortsette med undervisning på Vestskogen skole og forsterket avdeling fortsetter i de lokaler som brukes i dag.

Elever og ansatte vil få fortløpende informasjon når den foreligger fra forsikringsselskapet.

Det er leit og beklagelig at denne hendelsen har inntruffet. Det er mange som har gledet seg og sett frem til å ta i bruk ny flott skole med gode arbeidsforhold for både elever og lærere.

Kommunens eiendomsavdeling følger opp entreprenør og forsikringsselskap. De vil sørge for at utbedringer gjennomføres så raskt som mulig.