Viser frem smarte saker

Foto av  ordfører i Tønsberg, Anne Rygh Pedersen og ordfører i Færder, Jon Sanness Andersen. - Klikk for stort bildeUtstillingen er et samarbeid mellom de to kommunene Færder og Tønsberg. Utstillingen ble åpnet av ordfører i Tønsberg, Anne Rygh Pedersen og ordfører i Færder, Jon Sanness Andersen. Tønsberg kommune

Denne uken åpnet ordfører i Tønsberg, Anne Rygh Pedersen og ordfører i Færder, Jon Sanness Andersen, utstillingen "Smarte saker - for deg som bor hjemme" i Farmandstredet. En utstilling som viser frem teknologi og løsninger som kan hjelpe oss å bo hjemme lenger.

Her får du se ulike smarte hjelpemidler som kan gjøre det lettere å takle hverdagen når helsa byr på utfordringer.

I utstillingen kan du blant annet se elektroniske medisindispensere som holder orden på medisinbruken, skjeer som stabiliserer når skjelvingen gjør det vanskelig å spise, stoler som gjør det enklere å komme seg til å fra bordet, skjermer som enkelt gir deg mulighet for å holde kontakt med familie og venner og andre smarte saker.

Slike hjelpemidler bidra til at vi kan bo lenger hjemme. Det er viktig for fremtiden når vi vet at de som jobber i helsesektoren vil måtte prioritere å ta seg av de som er aller sykest, sier ordfører i Færder kommune, Jon Sanness Andersen.

Utstillingen er et samarbeid mellom Tønsberg og Færder kommuner, og er å finne i egne lokaler ved glassgården i Farmandstredet. Utstillingen vil være åpen frem til 9. desember.