Kristin Nilsen innstilles som ny kommunedirektør i Færder

Kristin Nilsen - Klikk for stort bildeKristin Nilsen

Ansettelsesutvalget innstiller Kristin Nilsen (55) som ny kommunedirektør i Færder.

-  Ansettelsesutvalget er trygge på å ha funnet en person som har svært gode lederegenskaper. Kristin gjorde et veldig godt inntrykk på oss, og vi anser at vi har funnet en visjonær toppleder, som vil utvikle Færder til en kommune rustet for fremtidens behov.

Det sier ordfører Jon Sanness Andersen, som har ledet ansettelsesutvalget. Utvalget har, foruten Sanness Andersen,  bestått av Richard Fossum (varaordfører), Randi Fjellberg (MDG), Tom Mello (H), Anders Mathisen (Frp), Tone Skalpe Bjørnli (V), Linn Eve Krogholm (hovedtillitsvalgt UDF), May Elisabeth Gran (hovedtillitsvalgt Fagforbundet).

Bred erfaring

Kristin Nilsen jobber i dag som bydelsdirektør i Vestre Aker i Oslo kommune. Tidligere har hun jobbet i Bærum kommune i ulike lederstillinger, de siste fire årene som kommunaldirektør for Oppvekst og utdanning, Helse og velferd, med ansvar for barnehager, skoler, barne- og ungdomstjenester, helse- og sosiale tjenester og pleie og omsorg. Kristins grunnutdanning er barnevernspedagog, og hun har jobbet i Bufetat i flere år.

Behandles i kommunestyret 8. mars

Det var totalt 16 søkere til stillingen som kommunedirektør, og 11 av søkerne bad om unntak fra offentliggjøring. Fire av disse fikk innvilget dette.

Ansettelsen behandles i kommunestyret den 8. mars, og Kristin Nilsen vil etter planen tiltre som kommunedirektør før sommeren.