Bjønnesåsen bo- og aktivitetssenter er universitetssykehjemmet i Færder og samarbeider med Universitetet i Sørøst-Norge (USN) om forskning, fagutvikling og utdanning av sykepleiere. Sykehjemmet har en kultur for heltidsstillinger.
Slik søker du
- Se veiledning til utfylling av skjemaet.
- Fyll inn søknadsskjemaet søknadsskjema helse- og omsorgstjenester (PDF, 2 MB).
- Send inn søknadsskjemaet til tjenestekontoret.
Avdelinger
Avdeling Steinkloss og Lindholmen har 34 langtidsplasser fordelt på fire bogrupper over to etasjer. Vi yter heldøgns pleie og omsorg til personer med demens, kognitiv svikt og somatisk sykdom. På avdelingen jobber det dyktige og engasjerte sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter, og de fleste medarbeiderne er kjent på både bogruppe 1-2 og bogruppe 3-4. Vi har også egen lege tilknyttet avdelingen.
Telefon til avdelingen
Leder
Lynn Sevik, tlf.: 94 89 06 18
E-post: lynn.weierod.sevik@faerder.kommune.no
Brosjyre
I vår brosjyre kan du lese mer om avdelingen (PDF, 452 kB).
Avdeling Store Færder er en avdeling med tolv plasser i to bogrupper. Bemanningen er tverrfaglig sammensatt med spesialkompetanse i demens, psykiske lidelser og miljøbehandling.
Vi har faglig kompetente helsepersonell som sammen bidrar godt til å gi riktig helsehjelp. Vår kokk serverer pasientene næringsrik og smakfull mat. Dette bidrar til å anerkjenne viktigheten av ernæring. På Store Færder skal pasientene oppleve individuell tilrettelagt pleie, trygghet, anerkjennelse og meningsfulle dager. Personsentrert omsorg står i fokus. På vår avdeling skal vi ha et godt arbeidsmiljø der dagene er preget av trivsel, både for pasienter og personale. Pårørende er en viktig ressurs og samarbeidspartner for oss, og vi vil legge til rette for en god og åpen dialog.
Telefon til avdelingen
Ansvarsvakttelefon: 40 90 68 11
Leder
Hilde Aasen, tlf.: 90 88 99 69
E-post: hilde.aasen@faerder.kommune.no
Avdeling Vierskjær ivaretar de første deler av kommunens oppfølging av hjemmeboende personer med begynnende og etablert demens i samarbeid med fastlege og Hjemmetjenester.
Avdelingen innehar kompetanse innenfor utredning, tidlig intervensjon og behandling, samt oppfølging av pårørende i form av avlastning, informasjon og veiledning/opplæring.
Telefon til avdelingen
- Ansvarsvakt-telefon: 47 67 70 58 betjenes i tidsrommet kl. 07:15–21:30. Ansvarstelefonen brukes for medisinske henvendelser.
- Miljøvakt-telefon: 46 81 51 79 betjenes i tidsrommet kl. 07:15–21:30. Miljøvakttelefonen kan kontaktes for spørsmål om alle andre henvendelser.
- Natt-telefon: 40 90 68 67 betjenes i tidsrommet kl. 21:30–07:30.
Avdelingsleder
Kristine C. Eilerås, tlf.: 95 19 35 19
E-post: kristine.contardo.eileras@faerder.kommune.no
Brosjyre
I vår brosjyre kan du lese mer om avdelingen (PDF, 688 kB)
Ressurssenteret tilbyr fast ansatte vikarer og andre HR-tjenester til virksomhetene i Færder kommune.
Søker du jobb - ta kontakt med Ressurssenteret.
Kontaktinformasjon
Monika Beate Berg, leder Ressurssenteret
e-post: monika.beate.berg@faerder.kommune.no
Telefon: 954 48 220
Ressurssenteret er åpent kl. 07:00–14:30
Færder kommune har i samarbeid med Høgskolen i Sørøst-Norge etablert en ny karrieremodell for sykepleierstudenter. Les mer om den nye karrieremodellen her.
Rom
Bjønnesåsen bo- og aktivitetssenteret har 102 sykehjemsplasser på Nøtterøy: alle er enerom med eget bad.
Tapte/ødelagte eiendeler
Kommunen erstatter ikke eiendeler som blir borte eller ødelagt. Dette gjelder også briller og høreapparater. Pasienten oppfordres til å ha forsikringer som ivaretar dette.
Kommunen kjøper vaskeritjenester også for privattøy. Dette må merkes med navn og avdeling ved innflytting. Resepsjonen bistår med merkelapper som strykes på tøyet. Privattøy må tåle industrivask på minimum 40 grader. Vaskeriet erstatter tøy som blir borte hvis det er merket.
Mat og måltider
Vi har «kokk på post», og i tillegg til de faste måltidene kan beboerne velge blant ulike varmretter som kan tilberedes utenom de faste måltidene.
Kjøkken: Leder Janicke Gurijordet, tlf.: 40 91 44 09
E-post: janicke.gurijordet@faerder.kommune.no
Se menyer på Færder sentralkjøkken.
Besøkstid
Det er ingen bestemte besøkstider på Bjønnesåsen bo- og aktivitetssenter. Besøk gjennomføres på beboerrommene eller i sykehjemmets kantine eller uteområder. Seremonirommet kan benyttes til sammenkomster, dette avtales med resepsjonen.
Sykehjemmets primære oppgave er å gi nødvendig helsehjelp: omfattende pleie, miljøterapi, medisinsk oppfølging og behandling. Det forutsettes at beboeren selv og pårørende/nettverk ivaretar ønsker om, og behov for aktiviteter, sosialt samvær og fellesskap.
Frivilligheten bidrar med ulike aktiviteter for pasienter og pårørende. Informasjon om dette finnes på Facebooksiden til Bjønnesåsen bo- og aktivitetssenter, og på oppslag i/utenfor avdelingene.
Vi har et samarbeid med Røde Kors om våketjeneste. Pårørende kan låne rom og overnatte ved behov.
Sykehjemslege
Sykehjemmet har egne sykehjemsleger. Alle er legespesialister, eller i spesialistutdanning. Overlege er Rafid Nameer Al-Ani.
Pasienter og pårørende får tilbud om innkomstsamtale med sykehjemslege og pasientansvarlig. Det inviteres til pasient- og pårørendesamtaler minst halvårlig. Pasienter og pårørende oppfordres til å bidra i utformingen av egne behandlingsplaner.
Fysioterapeut og ergoterapeut
Sykehjemmet har egen fysioterapeut. Ergoterapeut-tjenester leveres av Smidsrød helsehus.
Frisør og fotpleie
Vi har ansatt frisør og fotterapeut. Ta kontakt med avdelingen for bestilling av time.
Brukerundersøkelser
Sykehjemmene opprettet i 2024 et brukerutvalg. Brukermedvirkning er en forutsetning for at kommunen skal kunne tilby gode helse- og omsorgstjenester, og brukerutvalget er sykehjemmenes formelle organ for systematisk brukermedvirkning. Gjennom brukerutvalget kan beboere, brukere, pasienter og pårørende påvirke innholdet og kvaliteten på tjenestene de mottar fra kommunen. Gjennom brukerutvalget får pasienter og pårørende komme med innspill, ros, krav eller klager som de ønsker skal tas opp i ledelsen. Videre får de ansvarlige for tjenestene vite hva som er viktig for sine pasienter og deres pårørende, og kan ta opp saker som de tenker er viktige for samarbeidet med innbyggerne.
Brukerutvalg består av brukere/representanter for brukere av en tjeneste og ledere og ansatte ved tjenesten. Sammen arbeider brukerutvalget for at tjenesten til enhver tid skal være best mulig. Du kan lese mer om brukerutvalget i dette skrivet. (PDF, 174 kB)
Færder kommune er opptatt av å gi sine innbyggere et best mulig tilbud. Det er derfor viktig å vite hvordan våre tjenestemottakere opplever kvaliteten på den tjenesten som ytes. Det gjennomføres brukerundersøkelser hvert annet år, og resultatene brukes i kommunens kvalitetsarbeid.
Miljøfyrtårnsertifisering
Sykehjemmet er miljøfyrtårnsertifisert fra 2016. Siste klima- og miljørapport (2023) finner du her.